1e verslag - Reisverslag uit Allainville-en-Beauce, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu 1e verslag - Reisverslag uit Allainville-en-Beauce, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu

1e verslag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Juni 2015 | Frankrijk, Allainville-en-Beauce

Woensdag 27 mei
Eerste dag van onze vakantie. Op ons gemakje om 10.30 vertrokken uit Baarle-Nassau. We hebben maar een korte rit voor de boeg want het doel is Camping Krounebierg in Mersch. Dit ligt ongeveer 20 km boven Luxemburg. Goed verzorgde camping waarbij een prima maaltijd geserveerd wordt.
Donderdag 28 mei
Vandaag de stad Luxemburg bezocht. Valt na onze eerder bezochte steden wel tegen.
Je verwacht hier uitstekend onderhouden panden en een mooi centrum maar dat hebben we gemist.
I. v.m. de verwachte weersverslechtering besluiten we morgen door te gaan richting Italie.
Vrijdag 29 mei
De reisdag verloopt bewolkt en wat regenachtig en ook belanden we bij Kaiserslautern in een behoorlijke file. We besluiten om in de buurt van Straatsburg een camping op te zoeken en morgen, bij beter weer, een tussenstop te maken in de buurt van Zurich.
Zaterdag 30 mei
Vandaag aangekomen op camping Reussbrucke. Een kleine camping op ongeveer 25 km van Zúrich.
Zondag 31 mei
Op het programma staat een bezoek aan Zúrich. Het is prima weer en we verwachten zon en zo'n 25 gr. Het bleek vandaag de jaarlijkse dag voor gratis openbaar vervoer, dus met bus en trein naar de stad. Jammer dat op zo'n dag de winkels gesloten bleven, zoals gebruikelijk in Zwitserland op zondag. Op het grote Zúrich-meer zijn wij de boot op gegaan voor een tocht over het meer, maar wij hadden niet ingeschat dat alleen de reis naar het verste punt al 2 uur duurde. Hier zijn wij uitgestapt in het leuke plaatsje Rappererswil en na hier wat rondgelopen te hebben werd het tijd om de trein terug te nemen.
Maandag 1 juni
Doorgereden naar het Lago Maggiorre. In eerste instantie verliep de reis prima, tot aan de St Gotthardtunnel. Voor ons bleek in de tunnel een vrachtwagen met pech te staan , waardoor beide rijrichtingen gestremd werden. Hierdoor bijna 1 1/2 uur stilgestaan waarvan het laatste kwartier werd opgevrolijkt door een spontaan concert van waarschijnlijk een koor dat met de bus daar ook stil stond.
Aangekomen op camping Lido Okay met prima zomerweer. De camping valt wat tegen en we bekijken of we hier of een andere camping in de buurt voor twee weken blijven.

• 02 Juni 2015 - 14:14

Elly:

Hoi luitjes ,jammer dat je in Luxemburg misschien niet in de juiste straat bent geweest ze hebben daar hele mooie en ook dure winkels.Maar nu maar genieten van de rest wat nog komen gaat en uiteraard het weer. Gr. Kees&Elly

• 02 Juni 2015 - 15:31

Herman En Sonja:

Ook wij vonden Luxemburg stad tegenvallen. Er is wel een mooi park en je kunt er wel wat wandelen, ach ja die dure winkels kennen we wel. Wij vonden het een beetje triest.
    Maar jullie zitten nu hopelijk met het weer goed. Wij hopen dat jullie niet IN de tunnel vast hebben gestaan. Dat vonden wij telkens weer een RAMP. het ruikt er dan zo lekker naar uitlaat gassen. Maar nu schone en frisse lucht bij het Lago. Hier nog steeds koud en regenachtig, maar vrijdag ongeveer 30 graden. Geniet, doe voorzichtig. Liefs, Herman en Sonja

• 04 Juni 2015 - 16:50

Ad En Corrie :

he jose en wim het begin van de vac niet zoals je had gedacht weet je wat daar het voordeel van is ,kan het alleen maar beter gaan en dat was aan de temperatuur al te merken en ach een beetje file heeft toch ook weer de muziek dichterbij gehaald met dat koor ik hoop dat verder de vakantie soepel verloopt ,hier is ook alles goed geen melding o ja van morgen boodschappen gedaan bij oma geweest is ook alles goed mee dus hou ik nou maar op met het geneuzel veel plezier en tot het volgende berichtje kussies ad encor

• 08 Juni 2015 - 16:12

Jeanne Vermeer:

Hallo Jose en Wim,
    Luxenburg is toch wel een mooi land, soms is het zo dat je net niet op de goede plek uitkomt.
    Jullie zijn nu bij het Lago Maggiore, wij vonden daar de omgeving ook erg mooi. Met de reis had je wat oponthoud hier en daar. Wel een stunt zeg in de Gotthardtunnel, maar goed dat het koor aanwezig was.
    Jullie gaan zeker nog veel mooie plaatsen zien, en nog veel foto s maken. Geniet er maar van en de Groetjes uit G. Cor en Jeanne

• 12 Juni 2015 - 21:50

Mari:

Hoi wim en jose,
    Jamer dat je met minderweer gstart bent maar het wordt beter. Veel plezier we kijken naar het volgende verslag.
    Wij zin 4 dagen met dekamper naar zoutelandegeweest,dus dit is een teken dat hetgoed gaat zover met me.Ik heb gistere de derde kuur gehad.Dusnu maar weer afwachten.

Groetjes uit Tholen van Greeten Mari.