Cote d'Azur - Reisverslag uit Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu Cote d'Azur - Reisverslag uit Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu

Cote d'Azur

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

21 Juni 2015 | Frankrijk, Mandelieu-la-Napoule

Maandag t/m zondag 15-21 juni.
Dinsdag een ritje gemaakt naar Ponte Tresa. Dit is een stadje aan het meer van Lugano en is een grensplaatsje tussen Zwitserland en Italie. De rit gaat door het bergachtige binnenland en voert ons door veel kleine dorpen en stadjes. Aan het einde van de middag valt er nog wat regen en voor vannacht wordt er nog onweer verwacht. Morgen en de komende dagen moet het prima weer worden.
Voor de woensdag is een tochtje met de boot naar de andere kant van het meer gepland. We rijden naar St Catharina del Sasso. Dit is een klooster dat tegen de rotswand is aangebouwd. De eerste kapel is in de 12e eeuw gebouwd en in de 13e en 14e eeuw zijn de gebouwen van het klooster ontstaan.
Ook is hier een opstapplaats voor de boot naar Stresa. De overtocht duurt maar een kwartiertje maar in de zon is het goed toeven op het water. Stresa blijkt een echt Italiaans toeristenplaatsje te zijn met veel terrasjes. Van oorsprong lijkt het een mondaine badplaats met grote monumentale hotels en een mooi aangelegde boulevard.
Eind van de middag weer huiswaarts om wat inpakwerkzaamheden bij de caravan te doen, omdat we morgen richting Genua willen gaan.
Donderdag vertrokken voor een rit naar onze volgende camping aan de kust, maar de camping viel dermate tegen dat we besluiten door te rijden naar de Franse kust.
Nu zitten we op Camping Cigales in Mandelieu-la-Napoule wat op een steenworp afstand ligt van Cannes.
Leuk zwembad maar voor een bezoek aan het strand zitten we hier zo'n 800 m vanaf.
Het weer is prima en met de fiets een stuk langs de kustlijn naar Cannes gereden en daar de luxe boten bekeken, een beetje gewinkeld en op de terugweg was er een bande actief op het strand.
Ik hoop dat het inladen van de foto's deze keer beter gaat dan de laatste, want het lijkt er op dat verschillende foto's vorige keer niet te zien zijn.

• 21 Juni 2015 - 13:18

Harrie En Riet:

Hoi José en Wim,

Een supermooie reis en het weer valt toch ook nog wel mee !!!! Hebben jullie al een leuke boot aangeschaft of blijft het bij kijken ? Wij wensen jullie nog een hele goede reis en een fijne vakantie toe !!! Geniet ervan.
    Harrie en Riet.

• 21 Juni 2015 - 16:31

Herman En Sonja:

Hoi, José en Wim

Het is hier nog steeds geen zomer. Kil en koud. misschien het komende week-end. Maar jullie hebben het gelukkig wat beter. Hoewel er ook weer regen en onweer voorspeld is bij jullie. Italië, ja jullie foto's komen ons bekend voor. Zo is ITALIË. Geniet van Zuid Frankrijk en wij blijven nog maar even bibberen. Wij gunnen jullie het van harte. Tot het volgende reisverslag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 21 Juni 2015 - 21:38

Elly De Bie:

Hallo vakantie gangers,Het ziet er allemaal leuk uit de foto`s van Cannes komen ons bekent voor.
    Jullie hebben teminste mooier weer dan wij hier in dit kikkerland.De vorige keer waren er idd. maar een aantal foto`s te zien nou geniet nog maar lekker verder tot het volgende bericht.xx

• 22 Juni 2015 - 10:38

Thiijs En Kim:

Hallo Ome Wim en José

Ziet er super mooi uit en de verhalen zijn zoals ieder jaar erg leuk om te lezen.
    Ook totaal niet jaloersmakend :D

Wij hebben het hier ook erg mooi met 15 graden en regen.

Geniet er lekker van.

Dikke kussen van Kim, Thijs en de kinderen.

• 22 Juni 2015 - 14:26

Ad En Corrie:

mooie hoor al die foto's ,en ik hoop dat jullie het mooie weer mee naar hier terug nemen want hier is het niet veel kussies cor en ad