Monaco - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Wim de Bie - WaarBenJij.nu Monaco - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Wim de Bie - WaarBenJij.nu

Monaco

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 Juni 2015 | Monaco, Monaco

Maandag t/m zondag 22-29 juni.
Voorlopig gekozen om de dagen redelijk luierend door te brengen aan het strand, zwembad en de noodzakelijke boodschappen met bezoek aan de lokale marktjes.
Op de camping contact met Marion en Ruud uit Spijkenisse waarbij een paar avonden gebuurt is en we zijn gisteren (donderdag) gezamenlijk naar Monaco geweest. Dit ministaatje blijkt slechts 2 km ₂ groot te zijn en alles gaat de hoogte in want dit is het begin van de Alpen.
Monaco is ontstaan in 1297 doordat Francois Grimaldi door een list het fort op de rots wist te veroveren en sindsdien staat het huis Grimaldi aan het hoofd van dit belastingparadijsje. Er zijn een hoeveelheid tunnels voor het autoverkeer gebouwd om omhoog en omlaag te gaan. Voor de voetgangers zijn naast een aantal roltrappen ook liften aangelegd waardoor je naar een hogere winkelstraat kunt komen. Toen wij bij de haven aankwamen was het een flinke drukte omdat hier het concours Hippique van Monte Carlo verreden werd en tot onze verbazing kon je zo tussen de paarden rondlopen. Ook hebben wij de springprestatie van o.a. de Duitse kampioen Ludger Beerbaum kunnen zien. Alleen direct aan de haven is een stukje vlakke grond te vinden en is het springterrein duidelijk kleiner dan wat je meestal bij een springparcoers ziet.
Verder liggen hier natuurlijk de grootste jachten en als je hier met een Ferrari, Rolce Royce of een Lamborghini rijdt hoef je er niet op te rekenen dat je nog opvalt.

• 28 Juni 2015 - 14:45

Kees En Elly:

Hoi Wim en Josè,Ja geweldig hè al die mooie auto`s en niet te vergeten de jachten die daar liggen.
    En ook mooi meegenomen dat concours Hippique er was leuk zo zie je nog eens wat! we horen het allemaal bij thuis komst.Veel plezier nog verder bij ons eindelijk ook heerlijk weer! Groetjes Kees en Elly

• 28 Juni 2015 - 20:34

Toos Feskens:

Hoi vakantiegangers.
    Ja leuk Monaco, we hebben daar ooit in de omgeving gestaan in Freshu cannes enz.
    Al die luxe jachten en de o zo dure terrasjes...geniet er alleen al van om dat eens te zien.
    Wij hebben het voorseizoen er op zitten, vaak geweest met toch veel mooie dagen alleen de avonden waren nog koud, nu komt er een hittegolf vd week zegt men.
    Ben weer volop in training voor de Nijmeegse.
    Nou geniet daar maar lekker,en tot de volgende keer.
    Groetjes Dre & Toos.

• 28 Juni 2015 - 21:01

Mari :

Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je nu een leuke camping gevonde hebt nog veel plezier samen. En tot ziens. Met mij gaat het goed , donderdag de vierde kuuren dan hopen dat hetgoed gegaan is. Groetjes van uit Tholen

• 29 Juni 2015 - 07:50

Corrie En Ad:

mooi lekker luier dat zal ook op zijn tijd goed zijn want daar is vakantie ook voor en dan al die luxe om naar te kijken zal best wel mooi zijn niet stiekem je fiets inruilen voor Rolce Royce of lamborghini kussiesies van ons hier met ook mooi weer

• 29 Juni 2015 - 09:16

Diny:

Zeer mooie plaats is Monaco. Veel leuke jachten in de haven en prachtige huizen.
    Wij hebben wat mindere ervaringen gehad op de parkeerpleets van het paardrennen.
    Toen we na het concours terug kwamen bij de auto stonden twee van de vier autobanden leeg. Wat bleek dat ze niet waren doorgestoken maar ze hadden die leeg laten lopen. Dit in de hoop dat we de auto zouden laten staan en dat de boeven hem in de nacht half zouden kunnen slopen. Gelukkig waarschuwde de portier hiervoor zodat we de banden liet vol blazen en weer rustig naar ons huis konden rijden. Groetjes en een fijne vakantie verder, geniet ervan, Diny en Jan.

• 29 Juni 2015 - 21:45

Jeanne En Cor:

Hallo Jose en Wim,

Jullie zijn lekker aan het luieren, je hebt groot gelijk en een lekker leesboek is ook niet verkeerd.
    Maar in zo'n prachtige omgeving moet je veel gaan bekijken, ik vraag me af of bij de locale markten daar ook alles chique is of gewoon een markt zoals wij dat gewent zijn. Al die grote jachten en ferrari zullen wel prachtig zijn .De temperatuur is er ook goed dus geniet er lekker van en de Groetjes uit Goirle doeiïiiii

• 01 Juli 2015 - 14:16

Herman En Sonja:

Wat is Monaco apart toch? Wij waren er toen de kinderen klein waren, dus dat is zeker 30 jaar geleden. Toen ons al vergaapt aan de limosine's en jachten. n Wij hebben de wisseling van de wacht bekeken voor het paleis. En wat was het duur. Is het bij jullie ook zo warm. Morgenmiddag 34 graden en dan trouwen met de toga aan, dat word zweten. We geven iedere dag de planten water. Hebben de vijver bijgevuld, dat was nodig. We zijn weer benieuwd naar jullie verdere avonturen. maar nu word het in de schaduw zitten met een boek denk ik en het water in.
    Groetjes en liefs van ons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!