Cap d'Agde - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu Cap d'Agde - Reisverslag uit Agde, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu

Cap d'Agde

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Juli 2015 | Frankrijk, Agde

Maandag t/m woensdag 29 juni - 8 juli.
Het heeft weer even geduurd maar er was niet veel anders te vertellen dan dat we afgelopen donderdag de caravan verplaats hebben naar Cap d'Agde, een stukje verder aan de Franse kust. We wilden in de buurt van de zee blijven omdat i.v.m. de 30+ temperaturen hier nog wat verkoeling vandaan komt. In Nederland kunnen jullie er denk ik wel in meevoelen. Maar zelfs hier laat ook de wind een enkele dag verstek gaan en dan is het behoorlijk heet. Het nodigt in ieder geval niet uit tot stadsbezoek. Het plaatsje d'Agde ligt wat verder van zee en Cap d'Ágde is duidelijk gebouwd voor toerisme met campings en vakantieresorten.
Iets verder op ligt nog Grau d'Agde hetgeen de oudere vissersplaats is. Camping La Mer waarop we staan is een echte Franse familiecamping en wordt redelijk onderhouden, maar dan met de Franse slag. Het strand
bevindt zich op 5 min lopen, maar we missen toch wel een beetje het zwembad wat we op onze vorige camping hadden. Er wordt hier regelmatig in de avonduren voor de campinggasten wat georganiseerd zoals een quiz, karaoke of optreden van een locale zanger(es). maar dit begint altijd pas tussen 21.30 en 22.00 en wordt ondersteund door een zeer goede geluidsinstallatie. Het einde ligt rond 24.00 uur.
Woensdag staat er een stevige wind en gaan we op de fiets naar d'Agde.
Buiten de rommelmarkt en een op kunstige wijze beschilderde muur, waarop het leek of er ramen en deuren in zaten, ziet het oude centrum er oud en vervallen uit.

• 08 Juli 2015 - 20:57

Kees En Elly:

Hallo wim en Jose, leuk de foto`s te zien van Cap d`Agde wij zijn in de tijd met Lex en Emile daar ook geweest en in Montpellier aan het strand erg leuk! Wat idd. het weer betreft hebben we hier ook geen klagen,hoewel het vandaag een stuk minder warm is en regen maar weer goed voor het groen.
    Zaterdag zou het weer oplopen tot 27 graden.
    Voor nu weer een fijne voortzetting van jullie vakantie.
    Liefs Kees en Elly.

• 08 Juli 2015 - 22:15

Toos Feskens:

Hoi Wim en Jose.
    Dus ook jullie hebben het erg warm, nou hier is het ook erg warm geweest, en het word weer warm.
    Maar het is wel lekker hoor,mij hoor je niet klagen, onze oudjes op het werk blijven binnen, water drinken en met regelmaat een ijsje..
    Wij gaan volgende week een week naar Schoorl, iets dichterbij huis deze keer.( korte fiets vakantie) daarna de 4daagse , hopelijk is het dan niet zo warm meer ...
    Jullie komen zolangzaamaan weer richting huis of plak je er nog een maandje bij aan?
    Nou geniet er nog maar lekker van.

Groetjes Toos & Dre.

• 10 Juli 2015 - 10:31

Herman En Sonja:

Dag vakantiegangers. Ja dat hebben we geien bij het weerbericht dat het zo warm is bij jullie. maar wij hebben ook een HELE WARME week gehad. meer dan 30 graden en dat is toch zo fijn om dan een TOGA aan te moeten. Drie week- enden was het zo warm en om dan een toga aan te hebben puf, puf, puffen hoor. Dus we hebben heel vaak gesproeid en de vijver nog een keer bijgevuld. We zijn benieuwd waar jullie nu heen gaan. MINDER WARM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan kunnen jullie nog iets gaan bekijken.
    Alleen zonnen en in de schaduw zitten, is niet zo leuk.
    Nou lieve luitjes, geniet nog maar. Liefs en grotjes van ons.

• 10 Juli 2015 - 11:28

Ad En Corrie:

nou het is hier heel erg warm geweest maar nu is het om te doen maar op het balkon met een beetje wind en niet teveel activiteit komen we de dag wel door trouwen alweer mooie foto's veel plezier nog saampjes kussies

• 12 Juli 2015 - 15:21

Mari En Greet:

Hallo José en Wim,
    Jullie hebben al lekker genoten, en staan onder de bomen in de schaduw. Goed om uit te houden. Op zijn tijd een natje en droogje, gaat er best wel in Bij ons gaat het nog steeds naar wens. Geniet ervan en tot ziens of hoorens.