Pont du Gard - Reisverslag uit Remoulins, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu Pont du Gard - Reisverslag uit Remoulins, Frankrijk van Wim de Bie - WaarBenJij.nu

Pont du Gard

Door: wim Foto's José

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Juli 2015 | Frankrijk, Remoulins

Donderdag t/m dinsdag 9 - 14 juli.
Na 8 dagen hadden we toch wel genoeg van deze omgeving en hebben we op donderdag nog even een bezoek aan Grau gebracht om te eten. Langs de riviermonding liggen een behoorlijk aantal restaurantjes en in een daarvan hadden we al gegeten. Duidelijk een vissersplaats dus veel vis, garnalen, mosselen en oesters op het menu.
Een prima afscheid.
Vrijdag: Vaste invulling is er nog niet maar voorlopig gaan we voor een kort ritje van 140 km naar een camping in Remoulins. Deze ligt op 800 meter van Pont du Gard en José was hier nog nooit geweest, dus een reden om hier een stop te maken. Lekker vroeg om 12 uur op de camping, maar een bezoek aan de Pont du Gard zullen we toch even moeten uitstellen. Er is gisteren een twee daags festival begonnen op het terrein van de Pont en dit is nu afgezet. Van de muziek mogen we op de camping wel genieten maar dit gaat wel door tot 2.30 uur. Gelukkig is de muziek die gemaakt wordt grotendeels wel om aan te horen en met de ramen van de caravan gesloten zijn we toch rond een uur of twaalf in slaap gesukkelt.
Zaterdag wel even wezen kijken en verder i.v.m. de oplopende temperaturen (35+ in de schaduw) toch maar aan de rivier beschut gaan zitten.
Zondag een locale tour gemaakt, mede omdat het in de auto met airco zitten geen straf is. Op aanraden van onze buren via een aantal dorpjes naar Uzes gereden. Dit plaatsje heeft een leuk centrum waarbij een aantal gebouwen gewelven hebben, waar winkeltjes en terrasjes ondergebracht zijn. Op de terugweg nog over de Pont St Nicolaas gereden, maar dit blijkt een hele droge te zijn.
Toen wij maandagochtend opstonden bleek het licht bewolkt te zijn en stond er een stevige wind waardoor het lekker aanvoelde. Dit was een reden om Avignon een bezoek te brengen. Even gegoogeld waar we konden parkeren maar bij aankomst van een van de grotere gratis parkeerplaatsen bleek dat wij niet de enige toeristen waren die dit hadden gepland. Een gekrioel van jewelste en na een kwartier zoeken het opgegeven en de binnenstad ingereden waar zich ook parkeergarages bevonden. Hier bleken wij wel terecht te kunnen en toen wij van parkeerdek -3 boven kwamen stonden wij op het plein van het Palais des Papes. Dit paleis/kerk complex met tuinen ligt op het hoogste gedeelte van de stad en geeft een mooi uitzicht over de Rhone. Als ik de naam Avignon hoor dan moet ik altijd denken aan het liedje" sur le pont d'Avignon " en vandaag heb ik die Pont gezien. Hij gaat niet eens meer naar de overkant van de Rhone.
De oude stad is nog volledig voorzien van een stadsmuur en een mooie en leuke stad om doorheen te lopen met de winkelstraatjes en als extra blijkt hier bijna de gehele maand juli een straatfestival te zijn waardoor overal straatmuzikanten hun uiterste best doen om hun vakantiebudget op te krikken. Na het middagmenutje ging de temperatuur toch wel weer stevig stijgen dus werd het tijd om de camping op te zoeken en met de voetjes in de rivier te zitten.
Dinsdag 14 juli, de grote feestdag in Frankrijk en dus in de avond vuurwerk en op het dorpsplein wordt door een DJ muziek gedraaid. Is toch wel wat anders als koningsdag in Nederland. Verder hebben we de caravan op scherp gezet omdat we morgenochtend richting Nederland gaan en afhankelijk van de omstandigheden op de weg zullen we donderdagavond of in de loop van vrijdag weer in Tholen zijn.
Het goede weer alvast vooruit gestuurd want anders wordt het wel erg afkicken,
Alle lezers van ons blog worden weer bedankt voor hun interesse en berichten en misschien wat dit betreft tot volgend jaar.

Groeten van Wim en Josë

• 15 Juli 2015 - 07:40

Jan:

Wim en Jozé jullie bedankt voor het uitgebreide reisverslag. Het was leuk jullie te volgen en zo een beetje mee te krijgen waar jullie waren en van de streek daarin. Zo te lezen een prachtige ervaring en mooie herinneringen. De foto's gaven ook vaak een goede indruk van al dat moois. Wens jullie nog een behouden thuisreis en daarna maar weer snel wennen. Groetjes, Jan en diny.

• 15 Juli 2015 - 08:26

Ad En Corrie:

oke, jullie hebben weer van alles gezien en meegemaakt en dan nu weer op weg naar huis en als je dan thuis ben heb je altijd de foto's nog om op terug te kijken en ik ben benieuwd naar al dat moois dat jullie gezien hebben kussies ad en corrie

• 15 Juli 2015 - 09:12

Thijs En Kim:

Hallo Ome Wim en Jose,

Zoals ieder jaar was het weer erg leuk om jullie blog te volgen. Zo te lezen hebben jullie een goede vakantie gehad. Veilige reis terug naar Tholen toe gewenst en laten we hopen dat jullie het goede weer meenemen naar Nederland.

Thijs, Kim en de kinderen.

• 15 Juli 2015 - 11:00

Herman En Sonja:

Dag José en Wim. De laatste dagen gaan in voor jullie vakantie. Nu de thuisreis nog. Het was weer een mooi en leuk verslag. zo konden wij een ietsie pietsie over jullie schouder mee kijken. doe voorzichtig op de thuisreis en tot gauw. O ja, de laatste dagen hebben we NIET hoeven sproeien, dat kwam vanzelf naar beneden. Groetjes Herman en Sonja

• 15 Juli 2015 - 14:05

Harrie En Riet:

Hallo Wim en José,

Wij vonden het erg leuk om een klein beetje mee te genieten van jullie mooie vakantie !!!
    Het zal niet erg wennen zijn want de voorspellingen zijn prima.
    Wij wensen jullie een goede terugreis en tot gauw !!! Groetjes Harrie en Riet

• 16 Juli 2015 - 15:40

Kees En Elly:

Hoi Wim en Josè,Nou dat is een heel groot verslag mooie foto`s leuk weer terug te zien Pont du Gard daar zijn wij samen en Kelly ook nog geweest toen was Mart Smeets er nog! Fijn dat jullie zoveel weer gezien hebben en mooi weer gehad. Nou jullie komen in ieder geval met mooi weer thuis. De rest horen we wel als jullie thuis komen.Goede reis terug !
    Liefs Kees en Elly